← Zpět

Ombudsman Centra LOCIKA: Jak podat stížnost?

Pokud máte pocit, že ve službách Centra LOCIKA nebyla např. respektována Vaše práva, můžete podat podnět či stížnost.

Ombudman Centra LOCIKA, z.ú.

Jak podat stížnost v Centru LOCIKA? 

Pokud máte pocit, že ve službách Centra LOCIKA nebyla např. respektována Vaše práva, máte výhrady ke kvalitě služby nebo k přístupu pracovníka Centra LOCIKA, můžete podat podnět či stížnost, který bude prošetřen v rámci interního procesu řešení stížnost Centra LOCIKA a v případě potřeby Ombudsmanem Centra LOCIKA. Ombudsman je nezávislá osoba, která má za úkol stížnost přešetřit a navrhnout případné přijetí adekvátních nápravných opatření. Každé podání bude prošetřeno do 30 dnů od data podání. 

Kdo funkci ombudsmana Centra LOCIKA vykonává?

Mgr. David BÖHM

Jak podat stížnost nebo podnět ombudsmanovi Centra LOCIKA?

1) Stížnost

Kdo může podat stížnost: 

- uživatel/ka služeb Centra LOCIKA

- rodinný příslušník, zákonný zástupce, případně jiná fyzická či právnická osoba zastupující zájem uživatele/ky služeb Centra LOCIKA

Na co je možné podat stížnost: 

- na porušování práv uživatele/ky služeb Centra LOCIKA v souvislosti s poskytováním služby z jeho strany,

- na kvalitu nebo způsob poskytování této služby,

- na podezření ze sexuálního obtěžování a vykořisťování nebo jinou formu genderově podmíněného násilí. 

Co je sexuální obtěžování a vykořisťování, nebo jiná forma genderové podmíněného násilí?

Sexuálním zneužíváním se chápe skutečný nebo hrozící fyzický zásah sexuální povahy, ať už násilím nebo za nerovných či donucovacích podmínek. Sexuální zneužívání zahrnuje například pohlavní styk, nevhodné dotýkání či obtěžování dítěte a obnažování se nebo další sexuální chování za účelem sexuálního vzrušení či uspokojení v přítomnosti dítěte.

Co to je genderově podmíněné násilí?

Tento pojem zastřešuje jakékoliv škodlivé jednání, které je pácháno na člověku a je založeno na společensky přisuzovaných rozdílech mezi muži a ženami (tj. na pohlaví). Zahrnuje jednání, které způsobuje fyzickou, sexuální nebo duševní újmu nebo utrpení, hrozby takovým jednáním, nátlak a jiné zbavení osobní svobody. 

2) Oznámení na nekalé jednání

Kdo může podat oznámení na nekalé jednání: 

- kdokoliv, kdo má podezření, že zaměstnanec/kyně či spolupracovník/nice Centra LOCIKA se v souvislosti s jeho činností dopustil/a nekalého jednání.

Co je to nekalé jednání:

- jednání v rozporu s platnými právními předpisy, interními dokumenty či etickými normami, vč. jednání, jež může jakkoliv poškodit zájmy, principy a hodnoty Centra LOCIKA, jehož se dopustí zaměstnanec/kyně či spolupracovník/nice Centra LOCIKA v souvislosti s jeho činností.

KOMUNIKAČNÍ KANÁLY:

- elektronická adresa: ombudsman@centrumlocika.cz 

- poštovní adresa sídla: Centrum LOCIKA, Umělecká 588/6, 17000 Praha 7

- „schránka důvěry“: označená poštovní schránka umístěná na chodbě Centra LOCIKA 

- datová schránka:                      2egmmbz

(v případě doručení poštou, do schránky důvěry či datovou schránkou je třeba na zalepenou obálku výraznou formou uvést: „Neotvírat – ombudsman“)

Je nepřetržitě zajišťována funkčnost všech těchto komunikačních kanálů a je průběžně kontrolováno, zda nedošlo k doručení podání.

Podání je možné učinit i anonymně, tedy bez identifikace podatele.

POSTUP PŘI ŠETŘENÍ PODÁNÍ:

Pro zajištění plně objektivního procesu prošetřování každého podání je zřízena nezávislá a nestranná pozice Ombudsmana Centra LOCIKA, jíž vykonává externí advokát Mgr. David BÖHM, ev. č. ČAK 12330.

Proces oznamování a prošetřování podání je podrobně popsán samostatným interním dokumentem Centra LOCIKA a je nastaven plně v souladu s platnou legislativou, včetně platných právních předpisů o ochraně oznamovatelů.

Každé podání je řádně zaevidováno a prošetřeno nejpozději do 30 dnů ode dne doručení podání. Celý proces prošetřování je průběžně dokumentován, je při něm důsledně chráněna důvěrnost přijatých podání a zajišťována potřebná ochrana podatelů. Tento proces rovněž vždy zahrnuje zhodnocení stávajících kontrolních opatření a návrh na zavedení nových nápravných opatření, aby se případně identifikovaná negativní situace již neopakovala.

ROZHODNUTÍ O PODÁNÍ:

Ombudsman Centra LOCIKA výsledky prošetření podání s návrhem na případné přijetí adekvátních nápravných opatření předkládá k rozhodnutí

1. Ředitelce Centra LOCIKA, směřuje-li podání proti jednání zaměstnance/kyně či spolupracovníka/nice Centra LOCIKA v souvislosti s jeho činností,

2. Správní radě Centra LOCIKA, směřuje-li podání proti jednání ředitelky Centra LOCIKA v souvislosti s jeho činností.

O výsledku prošetření podání a příslušném rozhodnutí je rovněž, je-li znám/a, informován/a podatel/ka.

POSTUP PŘI NESPOKOJENOSTI S VYŘÍZENÍM PODÁNÍ:

V případě, že je podatel/ka s prošetřením podání a přijatými závěry ze strany Ředitelky nebo Správní rady Centra LOCIKA nespokojen/a, může se obrátit na tyto instituce:

1. Magistrát hl. m. Prahy, Mariánské nám. 2, 110 00 Praha 1, tel.: 236 001 111

2. Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2, tel.: 221 921 111

3. Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542 542 111

Ke stažení a k tisku

Stáhnout